detroit:-become-human-–-test-wydajnosci-kart-graficznych

Detroit: Become Human – test wydajności kart graficznych

Detroit: Become Human powstawało we francuskim studiu Quantic Dream, które dało się poznać jako wyjątkowy specjalista w tworzeniu gier przygodowych z dużą liczbą interaktywnych filmów. Nie inaczej jest z ich najnowszą produkcją Detroit: Become Human.

Detroit: Become Human rozgrywa się w tytułowym mieście Detroit w 2038 roku, ludzkość przeżywa kryzys społeczny, ponieważ wyglądające jak ludzie androidy, zaczęły odbierać im pracę i zastępować nawet członków rodziny. Zdarzenia te spowodowały bardzo duże napięcia społeczne. Fabułę w grze obserwujemy z perspektywy trójki bohaterów: trzech androidów Kary i Markusa (typowe roboty wykorzystywane w pracach domowych) oraz Connora prototypowego androida wykorzystywanego przez policję do przeprowadzenia procedur śledczych związanych z androidami.

Detroit: Become Human – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja, która zdaniem producenta gry nadaje się do jej uruchomienia w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli w ustawieniach niskich, to:

  • procesor – Intel Core i7-3770 3.4 GHz,
  • karta graficzna – Nvidia GeForce GTX 780,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 8 GB,
  • nośnik danych – 50 GB,
  • system operacyjny – Windows 10 64-bitowy.

Zalecana konfiguracja do rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli w ustawieniach wysokich:

  • procesor – Intel Core i5-8400 2.8 GHz / AMD Ryzen 5 1600,
  • karta graficzna – GeForce GTX 1060 6GB, Radeon RX 580 8GB lub lepsza,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 16 GB,
  • nośnik danych – 50 GB,
  • system operacyjny – Windows 10 64-bitowy.

Detroit: Become Human ma zaskakująco wysokie wymagania minimalne. Konieczność posiadania procesora Core i7 trzeciej generacji może sugerować, że tytuł ten będzie bardzo mocno obciążał procesor i na słabszych jednostkach po prostu będzie działał słabo  ─ wszystko wskazuje, że potrzebujemy procesora ośmiowątkowego. Na szczęście tak nie jest, o czym będziecie mogli przekonać się z naszego testu. Oprawa graficzna w Detroit: Become Human jest bardzo dobra, więc nie dziwią nas wymagania sprzętowe odnośnie do karty graficznej. Zalecane są karty ze średniego przedziału wydajności: GeForce GTX 1060 6GB i Radeon RX 580 8GB. Obie powinny zapewnić wydajność na poziomie 30 kl./s w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli. Tytuł ten możemy uruchomić tylko pod kontrolą systemu operacyjnego Windows 10, więc niestety posiadacze starszych systemów operacyjnych są pozbawieni możliwości zagrania w Detroit: Become Human.

Miejsce testowe

Miejsce testowe w Detroit: Become Human to spacer przez park, pełen drzew i postaci, przejście przez pasy dla pieszych i skierowanie się do centrum handlowego.

Detroit: Become Human – platforma testowa

Platforma do pomiarów wydajności kart graficznych składała się z następujących podzespołów:

Sprzęt Dostawca
Procesor Core i7-8700K @ 4,9 GHz
Płyta główna ROG Maximus X Apex www.asus.com
Monitor WQHD 144 Hz G-Sync Asus ROG Swift PG278Q www.nvidia.pl
Monitor 4K 60 Hz G-Sync Acer XB280HK www.acer.pl
Pamięć DDR4 Kingston HyperX Predator DDR4 16 GB 3200 MHz www.kingston.com
Nośnik systemowy Crucial BX100 960 GB www.crucial.com
Nośnik dodatkowy Crucial BX100 960 GB www.crucial.com
Schładzacz procesora DeepCool Captain 240EX RGB www.noctua.at
Zasilacz Corsair RM1000i www.corsair.com
Obudowa aerocool.com.plFractal Design Define R6 www.corsair.com
Miernik poziomu dźwięku Sonopan SON-50 www.sonopan.com.pl

System operacyjny:

  • Windows 10 64-bitowy.

Sterowniki:

  • Nvidia GeForce 445.87 WHQL,
  • AMD Adrenalin 20.5.1.

Detroit: Become Human — jakość grafiki

Quantic Dream, gdy rozpoczynało produkcję Detroit: Become Human, postawiło sobie za cel stworzenie gry, która ma zachwycać gracza jakością oprawy graficznej. Dlatego na konsoli Playstation 4 tytuł ten działał w 30 klatkach na sekundę, a nie w sześćdziesięciu. Żeby osiągnąć swój cel, deweloper postanowił stworzyć swój własny silnik graficzny, tak powstał Quantic Dream 3D Engine, który na początku wykorzystywał API OpenGL, by następnie zastąpić je nowszym interfejsem Vulkan.

Oprawa graficzna Detroit: Become Human potrafi przykuć uwagę gracza, prezentowana grafika jest bardzo szczegółowa i plastyczna. Na wyróżnienie zasługują modele postaci, widać w nich wyjątkową dbałość o szczegóły i wysoką jakość użytych materiałów do o teksturowania modeli. Pozostałe elementy wyświetlanej grafiki stoją na wysokim poziomie. Autorski silnik QD 3D Engine jest w stanie wyświetlać bardziej zaawansowane efekty graficzne w postaci oświetlenia wolumetrycznego, czy cieni brzegowych. Żeby jednak docenić jakość oprawy graficznej musimy z menu opcji graficznych zdecydować się na najwyższy poziom ich ustawienia.

Twórcy Detroit: Become Human stworzyli dla gracza cztery zdefiniowane ustawienia: niskie, średnie, wysokie oraz ultra. Tytuł oczywiście najlepiej prezentuje się w maksymalnych ustawieniach, ale już wybór ustawień średnich powoduje, że gra wygląda dobrze. Dopiero zmniejszenie jakości wyświetlanej grafiki do poziomu niskiego sprawia, że Detroit: Become Human jest “brzydkie”, chociaż to nie jest do końca pasujące słowo, ponieważ relatywnie grafika wyświetlana na ekranie nadal jest dobra, tylko w porównaniu z wyższymi ustawieniami prezentuje się słabo. Bardzo dobrze to widać w naszej lupce porównującej jakość grafiki.

Detroit: Become Human - Scena - Ultra

Detroit: Become Human – Scena – Ultra

Detroit: Become Human - Scena - Wysokie

Detroit: Become Human – Scena – Wysokie

Detroit: Become Human - Scena - Średnie

Detroit: Become Human – Scena – Średnie

Detroit: Become Human - Scena - Niskie

Detroit: Become Human – Scena – Niskie

Mała galeria z Detroit: Become Human

Detroit: Become Human – wydajność procesorów

Limit wyświetlania maksymalnej liczby klatek na sekundę na poziomie 60 klatek na sekundę okazał się zaskakująco wymagającą przeszkodą do przeprowadzenia poprawnego testu procesorów. W rozdzielczości FullHD otrzymaliśmy identyczne wyniki, czyli 60 kl./s, dopiero podniesienie rozdzielczości do 4K i znalezienie miejsca procesorowego pozwoliło wykonać test. Wyniki, jakie otrzymaliśmy, pozwalają nam stwierdzić, że tytuł ten będzie działał nawet na dwurdzeniowym procesorze i to karta graficzna jako pierwsza okaże się wąskim gardłem.

Karta graficzna użyta podczas pomiarów wydajności procesorów to GeForce RTX 2080 Ti.

Karta graficzna użyta podczas pomiarów wydajności procesorów to GeForce RTX 2080 Ti.

Detroit: Become Human – jaka karta do wybranych ustawień

1920×1080 – Niskie. Niska jakość oprawy graficznej zarezerwowana jest dla najsłabszych kart graficznych na rynku, ale nawet wśród nich znajdziemy takie, na których tytuł ten będzie całkowicie niegrywalny. Do tej kategorii zalicza się Radeon RX 550 2GB. Dopiero wydajniejszy model RX 560 pozwala na w miarę przyjemne granie, ale nadal ze spadkami animacji do 23 klatek na sekundę. Dopiero zastosowanie AMD Radeon RX 570 lub GeForce GTX 1060 6GB pozwala na granie w 60 kl./s.

1920×1080 – Średnie. Przeskok w jakości grafiki z poziomu niskiego na średni jest najwidoczniejszy i wymaga odpowiednio wydajniejszego komputera. Od razu możemy zapomnieć o graniu w Detroit Become Human na kartach graficznych wyposażonych w dwa gigabajty pamięci VRAM. Najsłabszy w stance GeForce GTX 1050 Ti przekracza umowną granicę płynności animacji z wynikiem 24 klatek na sekundę. Do grania w 60 kl./s gra wymaga posiadania w swoim komputerze karty graficznej o wydajności przynajmniej AMD Radeon RX 5500 XT lub GeForce GTX 1660 SUPER.

1920×1080 – Ultra. Chcąc grać w najwyższej jakości oprawy graficznej, w 60 klatkach na sekundę wymagane jest posiadanie przynajmniej GeForce GTX 1080 lub Radeon’a RX 5600 XT.

2560×1440 – maksymalne. Rozdzielczość 2560 × 1440 pikseli podnosi wymagania sprzętowe poziom wyżej. Żeby nie być narażonym na spadki animacji poniżej 50 kl./s, musimy wyposażyć przynajmniej w Radeona RX 5600 XT lub GeForce RTX 2070.

3840×2160 – maksymalne. Rozdzielczość 4K to nie przelewki, animowanie ośmiu milionów pikseli z szybkością 60 kl./s to wyzwanie nawet dla najwydajniejszej karty graficznej na rynku, RTX 2080 Ti osiąga średnią wydajność na poziomie 49 kl./s. Trzydzieści klatek na sekundę jest możliwe do osiągnięcia na słabszych kartach graficznych. Minimum, jakie zalecamy to GeForce RTX 2060 SUPER.

Podsumowanie

Detroit: Become Human ma prawo się podobać. Oprawa graficzna jest na bardzo wysokim poziomie, a sama fabuła przedstawiona w grze, potrafi wciągnąć i zaintrygować gracza. Szkoda tylko, że gracze pecetowi musieli tak długo czekać, aż tytuł ten pojawił się na Steam. Z drugiej strony samo ukazanie się tego tytułu na platformie PC to duże wydarzenie, ponieważ tytuł ten był na wyłączność na konsoli Playstation. Ciekawe czy kolejne tytuły, które wcześniej były na wyłączność Sony, zaczną pojawiać się na pecetach.

Poniżej znajdziecie polecane przez nas karty graficzne do komfortowej rozgrywki w Detroit: Become Human w rozdzielczości 1920 × 1080 oraz 2560 × 1440 pikseli w maksymalnych ustawieniach jakości:

  • Elektronika
    G
  • Elektronika
    K